Dobra strona internetowa - co powinna zawierać?

 

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym dlaczego na niektórych witrynach internetowych jesteście w stanie spędzić niezliczoną ilość czasu, a po włączeniu niektórych kursor myszki intuicyjnie wędruje ku prawemu górnemu rogowi?

 

Podobno są gusta i guściki, ale w kwestii dobrze zrobionej strony internetowej nikt nie ma wątpliwości. Nikt nie zastanawia się co jest jej atutem, a co można dopracować. Strona albo jest dobra i przyciąga uwagę odbiorców, czytelników, potencjalnych klientów, albo staje się odstraszaczem, który skutecznie zniechęca każdego odwiedzającego do ponownego kliknięcia w link prowadzący do naszego wirtualnego miejsca.

 

Współczesne strony internetowe nie stanowią wyłącznie informacji o tym czym trudni się dana firma, ale spełniają one naprawdę szereg funkcji, o których jeszcze kilka, a z pewnością kilkanaście lat temu nikt nawet nie myślał. Aktualne witryny są przede wszystkim podstawowym, i biorąc pod uwagę fakt ilość wyszukiwania informacji w sieci, i pierwszym źródłem kontaktu na poziomie potencjalny klient – firma. Witryna jest również źródłem wiadomości o tym czym jako właściciele przedsiębiorstwa się zajmujemy. I przede wszystkim nasza strona, to odzwierciedlenie wizerunku firmy, a więc jeżeli odbiór strony będzie kiepski, takie same z pewnością będą efekty prowadzonej działalności.

 

Największą popularnością w naszym kraju cieszą się proste strony, w przeważającym stopniu prezentujące znaczną ilość grafik, aniżeli tekstu. Jest to oczywiście wynik podejścia do osób, które strony odwiedzają – zazwyczaj osób, które nie mają czasu na czytanie pokaźnych rozmiarów elaboratów, a więc powracanie do epoki piktogramów wydaje się być całkiem sensownym rozwiązaniem. Witryny, które nie zawierają obszernych tekstów, a dysponujące najważniejszymi informacjami nazywane są stronami wizytówkami. Zawiera się na nich niezbędne wiadomości, a więc – informacje o firmie, produktach i usługach, bazę FAQ (najczęściej zadawanych pytań, a więc tych dotyczących czasu wysyłki, jej kosztów, możliwości zwrotu itd…), często strona taka dysponuje opiniami klientów, nie zapomina się również o kontakcie. I w zasadzie pięcioma podpunktami jesteśmy w stanie stworzyć świetnie prosperującą stronę internetową.

 

Błędem wielu przedsiębiorstw jest fakt, że po zleceniu wykonania agencji reklamowej strony internetowej, kompletnie zapominają o witrynie. Strona nie jest aktualizowana, nie jest uzupełniana o nowe produkty, i co gorsza – o ulegające zmianom dane teleadresowe. Nie wspominając już o nie korzystaniu z pozycjonowania.

 

Dobra strona to również ta, którą bez problemu możemy znaleźć w sieci.